من عاشقه جوجه ام

من شیطون نیستم ولی همه میگن شیطونی از چشات میریزه . خوب شایدم باشم . اسمم بهاره دختره گله باباممو خانوم نازه شویر جونم

من عاشقه جوجه ام

من شیطون نیستم ولی همه میگن شیطونی از چشات میریزه . خوب شایدم باشم . اسمم بهاره دختره گله باباممو خانوم نازه شویر جونم

سیاست

 

 

 

                              khafe khoon

 

یک روز یک پسر کوچولو که

می خواست انشاء بنویسه از پدرش می پرسه :

پدرجان ! لطفا برای من بگین سیاست یعنی چی ؟

پدرش فکری می کنه و می گه :

بهترین راه اینه که من برای تو یک مثال

در مورد خانواده خودمون بزنم که تو متوجه سیاست بشی .

من حکومت هستم ، چون همه چیز رو در خونه من تعیین می کنم .

مامانت دولت هست ، چون کارهای خونه رو اون اداره می کنه .

کلفت ما ملت مستضعف و پابرهنه هست ،

چون از صبح تا شب کار می کنه و هیچی نداره .

تو روشنفکری چون داری درس می خونی و پسر فهمیده ای هستی .

داداش کوچیکت هم که دو سالش هست ، نسل آینده است .

امیدوارم متوجه شده باشی که منظورم چی هست

و فردا بتونی در این مورد بیشتر فکر کنی .

پسر کوچولو نصف شب با صدای برادر کوچکش از خواب می پره .

می ره به اتاق برادرکوچکش و می بینه زیرش رو

کثیف کرده و داره توی ... خودش دست و پا می زنه .

می ره توی اتاق خواب پدر و مادرش و می بینه پدرش

توی تخت نیست و مادرش به خواب عمیقی فرورفته

و هرکاری می کنه مادرش از خواب بیدار نمی شه .

می ره توی اتاق کلفت شون که اون رو بیدار کنه ،

می بینه باباش توی تخت کلفت شون خوابیده و ...

پسر کوچولو می ره و سرجاش می خوابه و

فردا صبح از خواب بیدار می شه .

فردا صبح باباش ازش می پرسه :

پسرم ! فهمیدی سیاست چیست ؟

پسر می گه :

بله پدر ، دیشب فهمیدم که سیاست چی هست .

سیاست یعنی اینکه حکومت ، ترتیب ملت

مستضعف و پابرهنه رو می ده ، در حالی

که دولت به خواب عمیقی فرو رفته و روشنفکر ، هر کاری می

کنه نمی تونه دولت رو بیدار کنه ،

در حالی که نسل آینده داره توی ... خودش دست و پا می زنه

نظرات 5 + ارسال نظر
غریبه یکشنبه 11 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 02:12 ب.ظ

سلام سلام

میبینم که باز زدی تو مایه های نامه ی سرگشاده و ... نه نه ٬ راه افتادی جونه آبجی !

نظر دقیقم رو حتما بعدا خواهم گفت ... فعلا باید برم دنبال یه مترجم تا بیاد برام جریان تخت و ... رو توجیه کنه ! (نعوذ با... !) امان از دست تووووووو ....

یا حق

سلام
بیا خودم برات ترجمه میکنم .
چرا دنبال کسی راه بیفتی، مگه من مردم .
یعنی اینکه آقای خونه شب زنش که لالایی براش خوند و خوابوندش میره سراغه کلفته تا .......
گرفتی دیگه
نه ؟
جون آبجی نگرفتی؟ ای ی یی ی

مهران دهقان یکشنبه 11 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 06:01 ب.ظ

نسل آینده یعنی نسل سوخته یعنی من یعنی تو

جدی ی ی ی ی هم. گل گفتی

بهاره پنج‌شنبه 15 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 08:43 ق.ظ

سلام
..........................
از ابراز لطفت ممنونم امیر رضا
بهاری باشی

یوسف جمعه 16 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 08:20 ق.ظ http://littlestar.persianblog.ir

سلام آبجی بهار جونی..
این سیاست لامصب چه می کنه!.....
سیاست همه اش خون و دروغه!!..تا بوده همین بوده!

سلام داداشی
آره والا
چه میکنه این کلفتارو..............
همین طوره .
بهاری باشی

david شنبه 14 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 11:05 ق.ظ

salam damet garm eyvalllllllllllllllllllllllllllllllll

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد